دستگاه کاغذ خرد کن چیست؟

دستگاه کاغذ خرد کن چیست؟

دستگاه کاغذ خرد کن چیست؟

دستگاه کاغذ خرد کن چیست؟ همانطور که از اسم آن معلوم است دستگاهی کاغذ خرد کن برای خرد کردن و از بردن اسناد و مدارک مهم مورد استفاده قرار می گیرد این دستگاه توسط ” ابوت آگوستوس لا ” در سال 1909 اختراع شد و مورد تایید قرار گرفت.ابوت بر این باور بود که دستگاه کاغذ خرد کن دستگاه است که که به صنعت مدرن کمک می کند و در اینده در هر خانه ی کاربرد خواهد داشت.کاغذ خرد کن یا paper shredder دستگاهی است که از ماشین های اداری و خانگی پرطرفداری است که توانای از بین برد اسناد و مدارک و سی دی های محرمانه را دارد.

کاربرد کاغذ خرد کن

از کاغذ خرد کن بیشتر در مراکز اداری و شرکت ها استفاده می شود. ادارات و شرکت ها برای از بین بردن اسناد کاغذی و سی دی را به صورت نوار یا ذرات ریز تبدیل می کند.دلیل استفاده از این دستگاه برای از بین بردن مدارک محرمانه از قبیل اسناد خصوصی ، اداری ، اسناد مالیاتی ، کارت های اعتباری ، لوح های فشرده حاوی عکس و اطلاعات و اظهارات حساب بانکی و مواردی از این قبیل می باشد که دیگر امکان سوء استفاده از مدارک وجود ندارد و اسناد به شکل غیر قابل مشخصی در می اید.دستگاه کاغذ خرد کن چیست؟

دستگاه کاغذ خرد کن به 4 دسته تقسیم می شود: رشته ای، صنعتی، اداری، پودری

کاغذ خرد کن صنعتی

دستگاه کاغذ خرد کن چیست؟ از دستگاه کاغذ خرد کن صنعتی بیشتر در بانک ها و سازمان ها با حجم کار بسیار بالا استفاده می شود. که اسناد محرمانه دارند و برای از بین بردن کارت های عابر بانکی مورد استفاده قرار می گیرد که بیشتر از روش پودری استفاده می کنند.کاغذ خرد کن صنعتی نسبت به بقیه کاغذ خرد کن ها قیمت بالای دارد.

کاغذ خردکن

کاغذ خرد کن اداری

کاغذ خرد کن اداری به سه دسته تقسیم می شود: دسته اول دسته استفاده کم ، دسته دوم استفاده متوسط، دسته سوم پرکار هستند. که برای کاربران کم مصرف روزی 100 کاغذ ، برای کاربران متوسط روزی 3500 تا 14000 کاغذ، کاربران پرمصرف بیش از 36000 کاغذ در روز، در نظر گرفته شده است.

به ترتیب برش های نواری ا رشته ای ، برش پودری بهترین برش برای کاغذ خرد کن های اداری است.

برای مشاور و ثبت سفارش به وب سایت زیر مراجعه کنید. وب سایت ما

کاغذ خرد کن رشته ای

از کاغذ خردکن رشته ای بیشتر در مصارف خانگی و اداره های حداقل با سه کاربر مورد استفاده است. دهانه ورود کاغذ خرد کن رشته ای انداره استادارد ان 8.75 اینچ که حداکثر 222 میلی متر است می باشد.

کاغذ خردکن رشته ای
کاغذ خرد کن پودری

کاغذ خردکن پودری

دستگاه کاغذ خرد کن چیست؟ دستگاه کاغذ خرد کن پودری مناسب برای سازمان های دولتی و شرکت ها و البته محیط های شخصی که مدارک مهم برای از بین بردن دارند مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذ خرد کن پودری به نحوی کاغذ را پودر می کند که دیگر اسناد و مدارک قابل برگشت نمی باشد.

این دستگاه قابلیت این را دارد که 10 کاربر از آن استفاده کند. و دهانه ورودی کاغذ برای کاربران صنعتی و حرفه ای 9 تا 11 اینچ ( 228 تا 280میلی متر ) است و برای کاربران خاص بیشتر از 15 اینچ که حدود 400 میلی متر است می باشد.

نتیجه گیری:

در این قسمت از مقاله دستگاه کاغذ خرد کن چیست؟ خواندید و دانستید که کاغذ خرد کن به 4 دسته تقسیم می شود و هر کدام در مکان های خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. حال جهت سفارش و مشاوره رایگان شما عزیزان می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید تا متخصصان ما شما عزیزان را راهنمایی کنند.

021-88854421

021-88854431

0912-1891217

برای سفارش محصول خود به واتساپ پیام دهید.

0991-4647335

برای اطلاع از قیمت های محصولات عضو کانال تلگرام ما شوید 

برای دیدن محصولات اینستاگرام، ما را دنبال کنید.

اینستاگرام: آنلاین اچ پی

برای هرگونه سوال و اطلاعی با شماره های زیر تماس بگیرید.

021-88854421

021-88854431

0912-1891217

کاغذ عکاسی و انواع آن

کاغذ عکاسی و انواع آن

کاغذ عکاسی و انواع آن

کاغذ عکاسی و انواع آن : کاغذ های عکاسی انواع مختلفی دارند که هر کدام برای چاپ خاصی انجام می شوند.این کاغذ ها از مواد شیمیایی تشکیل شده اند که به نور بسیار حساس بوده. این نوع از کاغذ ها پایه ی مناسبی برای چاپ عکاسی هستند که پایه این کاغذ ها فیبر می باشد.

تمام کاغذ های عکاسی که برای چاپ عکس استفاده می شود از آن ها ازنیترال های نقره ساخته می شود .روی این کاغذ از لایه ی ژلاتینی تشکیل شده است.

با ما همراه باشید تا با انواع کاغذ های عکاسی بیشتر آشنا شوید.

کاغذ سیلک ( SILK )

یکی از کاغذ عکاسی و انواع آن کاغذ سیلک می باشد که برای عکاسانی که کیفیت عکس در الویت آن ها قرار دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این کاغذ به نام کاغذ ابریشمی هم شناخته می شود. کاغذ های سیلک که به تازگی تولید می شوند نسبت به کاغذ های قدیمی دارای تراکم کمتری هستند. کاغذ سیلک از بافت بسیار بالای برخوردار است که با لمس این کاغذ قابل مشاهده است.

سیلک

به همین دلیل این کاغذ جزء ، کاغذهای محبوب آتلیه داران قرار می گیرد. این کاغذ از میزان نقره تشکیل شده به نسبت هشتاد و پنج درصد استفاده شده، هنگامی که این کاغذ را لمس می کنید بافت و زبری آن را حس خواهید کرد. کاغذ سیلک نسبت به کاغذ مات از ضخامت و محکمی بالای برخوردار است و این کاغذ نسبت به کاغذ های دیگر کمتر دچار اسیب و صدمه می شود و اثر انگشت بر روی کاغذ نمی ماند.و برای چاپ عکس های یادگاری شما بهترین گزینه است.

کاغذ مات ( luster)

دومین کاغذ عکاسی و انواع آن کاغذ مات یا لاستر معروف به کاغذ مخملی می باشد. که بافت صاف و یکدستی دارد. بافت کاغذ نرم و ماسه ی بوده و در برابر نور انعکاسی نشان نمی دهد. اگر به کاغذ دقت کنید متوجه می شوید که کاغذ مانند پارچه مخمل نامنظم است. از این کاغذ برای چاپ عکس موبایل حرفه ای پرسنلی و … استفاده می شود.

کاغذ عکاسی و انواع آناین کاغذ دارای ماندگاری و دوام بالا می باشد که در مقابل با کاغذ سیلک کیفیت چاپ پایین تری دارد. مقدار نقره موجود در این کاغذ پنجاه درصد می باشد. که تراکم کم نقره موجود در این کاغذ باعث می شود کیفیت عکس خوبی نداشته باشید. اگر کیفیت عکس براتون مهم نیست از کاغذ مات استفاده کنید ولی اگر از کیفیت و چاپ خوب می خواهید استفاده کنید از کاغذ سیلک استفاده کنید.

برای ثبت سفارش و دیدن محصولات روی وب سایت کلیک کنید: وب سایت ما 

کاغذ براق ( Glossy )

دیگری کاغذ عکاسی و انواع آن کاغذ براق است که یکی از کاغذ های قدیمی که بسیار کاربرد دارد و در تمام آلبوم ها وجود دارد کاغذ براق می باشد. از این کاغذ بجز برای چاپ عکس های آلبوم برای چاپ برگه های ژورنال های عروسی ، عکس پرسنلی ، پاسپورت استفاده می شود که به نام گلوسی شناخته شده است. در صد تراکم نقره این کاغذ شصت در ص می باشد که این کاغذگزینه مناسبی برای چاپ عکی با تم های رنگی و شاد است. کاغذ براق به اثر انگشت بسیار حساس می باشد و نسبت به کاغذ مات اسیب پذیر تر بوده است. استفاده از این کاغذ برای چاپ عکس های شما بسیار شفاف تر و روشن تر از کاغذ مات می باشد. اگر از این کاغذ به خوبی مراقبت کنید ماندگاری بیشتری دارد. درکل این کاغذ نسبت به کاغذ سیلک و مات مقاومت کمتری دارد.

کاغذ عکاسی و انواع آن

کاغذ متالیک ( metalic or pearl )

آخرین کاغذ عکاسی و انواع آن کاغذ متالیک می باشد که تراکم نقره در کاغذ متالیک بیش تر هشتاد درصد می باشد که این به نسبت با کاغذ های دیگر بسیار بالا بوده و کاغذ متالیک گران تر از بقیه کاغذ ها می باشد. کاغ متالیک یک کاغذ حرفه ای بوده که در آتلیه ها از آن استفاده می شود. به طوری که برای چاپ عکس های منظره و پرتره ها که توسط عکاسان حرفه ای گرفته شده است استفاده می شود. چاپ عکس بر روی این کاغذ ها بسیار زیبا و با کیفیت می باشد می توان گفت مانند کاغذ براق اما از نظر کیفیت و دوام و مقاومت بسیار بالای برخوردار است. که زیبایی عکس را به دو چندان با کبفیت تر نشان می دهد.

نتیجه گیری:

در این مقاله با کاغذ عکاسی و انواع آن آشنا شدید و از کیفیت آنها اطلاع کافی را کسب کردید و کاغذ مورد نیاز خود را می توانید به راحتی انتخاب کنید.

جهت ثبت و سفارش کاغذ عکاسی با شماره های زیر تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

021-88854421

021-88854431

0912-1891217

برای ثبت سفارش به شماره واتساپ پیام دهید 

09914647335

برای دیدن محصولات اینستاگرام مارا دنبال کنید

قیمت های بروز محصولات هر روز در کانال تلگرام 

شماره های همیشه در دسترس برای مشاوره و ثبت سفارش

021-88854421

021-88854431

0912-1891217

بلید چیست؟کاربرد ان در پرینتر لیزری

بلید چیست؟کاربرد ان در پرینتر لیزری

بلید چیست؟کاربرد ان در پرینتر لیزری

بلید چیست؟کاربرد ان در پرینتر لیزری: در این مقاله قراره است درباره ای بلید چیست؟کاربرد ان در پرینتر لیزری را بخوانید و با قطعات پرینتر بیشتر آشنا شوید

با ما  همراه باشید وبرای ورود به سایت آنلاین اچ پی با ما همراه باشید .

وایپر بلید چیست؟

بلید چیست؟کاربرد ان در پرینتر لیزری وایپر بلید (wiper blade) که در بین تمام تعمیرکاران به اسم بلید ( blade ) شناخته شده است . این قطعه در پرینترهای لیزری یکی از قطعات کارتریج بوده که در تماس با درام بوده ، و در کیفیت چاپ نقش مهمی دارد .بلید در دستگاه های کپی هم وجود دارد .

بلید ، تشکیل شده از یک قطعه فلزی و یک قطعه پلاستیکی که به هم چسبیده اند و یک تیغه را تشکیل می دهند .

بلید در تماس با درام است و بعد از عملیات چاپ تونر های اضافه را از روی سطح درام پاک می کند.

قسمت اصلی بلید، از پلاستیک نسبتا نرمی ساخته شده است که از لحاظ الکتروستاتیک خنثی بوده و کار تمیز کردن درام را بر عهده دارد.

بلید چیست؟کاربرد ان در پرینتر لیزری

نکته :

تونرهای اضافه ای که بلید جمع اوری میکند در قسمت مخزن ضایعات کارتریج جمع اوری می شود . باید مراقب باشید هنگام پر شدن مخزن ان را تخلیه کنید .

داکتر بلید

داکتر بلید همکار بلید بوده و کارش تمیز کردن تونر اضافه بر سطح مگنت رولر است . وظیفه خود مگنت رولر هدایت تونر به درام است .شارژ تونر از طریق اصطحکاک ایجاد شده توسط داکتر بلید که در جهت مخالف مگنت رولر است انجام می شود . ضربه زدن و ایجاد خراش به بلید و داکتر بلید کل کیفیت چاپ را به هم خواهد زد .

وایپر بلید

وایپر بلید اول درام را تمیز می کند بعد توسط فوم رولر بروی درام قرار می گیرد کامل تمیز می شود . کار وایپر بلید تمیز کردن سطح درام بعد ز یک دور گردش کامل می باشد .

توجه داشته باشید هرگونه زرد شدگی یا سفت سخت شدن این قطعه نشان دهنده فرسودگی ان است و این فرسودگی باعث ایجاد شدن خطوط خاکستری در قسمت پایین صفحه پرینت یا چاپ شما خواهد شد.بلید چیست؟کاربرد ان در پرینتر لیزری

بلید و مراقبت از ان

بلید مراقبت های لازم خود را دارد که باید رعایت کنید لبه بلید بسیار حساس است و هنگامی که لبه آن دچار مشکل شود ( لبه ان دچار خش بشود ، یا لبه ان به هر طریقی شکل اولیه خود  را از دست بدهد ) در چاپ شما تاثیر می گذارد و کیفیت چاپ شما را پایین می آورد.

بلید ممکن است در اثر استفاده زیاد اثر خود را از بین برود.

زمانی که بلید تعویض می شود باید سطح ان را با مقداری تونر بچه آغشته کنید تا هنگام برخورد با درام به اصلاح قفل نکند.

بلید چیست؟کاربرد ان در پرینتر لیزری
بلید چیست؟کاربرد ان در پرینتر لیزری

نحو تمیز کردن وایپر بلید

نحو تمیز کردن وایپر بلید و برای عملکر  بهتر چاپگر تمیز و پاک کردن وایپر بلید ضروری است .تمیز کردن این قطعه ضروری است و باید حداقل یکبار درهفته یا بیشتر باید پاکسازی شود . لازم به ذکر است که به شما عزیزان گفته شود که هنگام  تمیز کردن وایپر بلید از هیچ محلولی استفاده نشود تا در تماس با پلاستیک واکنشی نشان ندهد و باعث آسیب رساندن به دستگاه نشود.

جداکردن بلید

جدا کردن بلید بسیار راحت است برای اینکه بلید را جدا کنید لازم است اول کارتریج را خارج کنید علاوه بر این به یک پیچ گوشتی هم نیاز خواهید داشت.

مراقب باشید با استفاده از نیرو به هیچ یک از قطعات پلاستیکی آسیبی وارد نشود وبعد  از تمیز کردن ، وایپر بلید به راحتی در جای خود قرار گیرد.

نتیجه گیری :

نتیجه گیری در این مقاله درباره ی بلید چیست؟کاربرد ان در پرینتر لیزری خواندید و متوجه شدید که در صورت هرگونه مشکل برای بلید چاپ شما دچار مشکل می شود و اینکه احتیاط لازم را برای تمیز کردن وایپربلید داشته باشید که دچار آسیبی نشود .امیدواریم اطلاعات کافی درباره بلید چیست؟کاربرد ان در پرینتر لیزری به شما عزیزان داده باشیم.

“ممنون از همراهی شما عزیزان “

راه های ارتباط با ما :

021-88866840

021-88866830

0912-1891217

در اینستاگرام با ما همراه باشید .

آیدی اینستاگرام :  onlinechapgar.-ir

عضو گروه تلگرام ما شوید

برای سفارش سریع  خرید پرینتر و کارتریج واتساپ پیام دهید

09914647335

کاتر یا دستگاه برش دهنده کاغذ

کاتر یا دستگاه برش دهنده کاغذ

کاتر یا دستگاه برش دهنده کاغذ

با گذشت زمان و پیشرفته شدن تکنولوزی انجام کارها بسیار آسان تر و سریع تر و پیشرفته تر شده است. کاتر یا دستگاه برش دهنده کاغذ هم برش و نصف کردن کاغذ را راحت تر کرده است. تا زمانی که کاغذ وجود داشته باشد کاتر کاغذ هم نیز کارایی خود را دارد.

کاتر کاغذ طرفدارای بسیاری دارد و از لحاظ مدل و اندازه متفاوت است. ما در کنار شما هستیم تا با کاربرد و انجام کار آن ها آشنا شوید.

کاربرد کاتر

همان طور که از اسم آن مشخص است کاتر یا دستگاه برش دهنده کاغذ برای برش کاغذ استفاده می شود. که با این دستگاه می توانید برش های یک اندازه ، صاف و دقیق تری داشته باشید که این دستگاه ها توانیی برش چند کاغذ هم زمان را دارد و این امر باعث سریع برش داده شدن و سرعت عمل بالایی است.

دستگاه های برش کاغذ انواع مختلفی دارد که در ای قسمت از مقاله با آن آشنا خواهید شد.

کاتر یا دستگاه برش دهنده کاغذ

انواع دستگاه برش کاغذ

کاتر یا دستگاه برش دهنده کاغذکاتر یا دستگاه برش دهنده کاغذ انواع مختلفی دارد:

  • دستگاه برش کاغذ دستی معمولی
  • برش کاغذ دستی قدرتی
  • برش کاغذ برقی
  • برش کاغذ برقی صنعتی

دستگاه برش کاغذ دستی معمولی

این نوع دستگاه ها جنس تیغه ی فولادی دارند و دارای ابعاد مناسب هستند که راحت شما عزیزان می توانید روی میز کار خودقرار دهید. نحو کار با این دستگاه ها بصورتی دستی می باشد که با استفاده از اهرم برگ ها را نصف می کنید.

تعداد برگ های که می توانید با این دستگاه به صورت همزمان با دقت بالا برش دهید. سایز این دستگاه از A3 تا A5 می باشد که به دلیلی سبک بودن قابل حمل نیز می باشد.

برای ثبت سفارش روی آیدی کلیک کنید : آنلاین اچ پی 

کاتر یا دستگاه برش دهنده کاغذ

برش کاغذ دستی قدرتی

دستگاه برش کاغذ دستی قدرتی همانند دستگاه برش دستی معمولی است و با استفاده از اهرم برش می زند. اما نسبت به برش دستگاه معمولی سنگین تر بوده و تعداد کاغذ بیشتری را همزمان برش میدهد. تعداد برگه های که می تواند برش دهد 400 برگ است.

برش کاغذ برقی

برش دستگاه برقی به دو دسته تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می شود . که در هر دو با استفاده از نیروی الکتریکی کار می کنند. و با دکمه ی برقی برش کاغذ را انجام می دهد.

کاتر برقی دارای نگهدارنده کاغذ و حرکت دهنده کاغذ است، که برش ها را به صورت دقیق و با نظم انجام می دهد و تمام کارهای برش اتوماتیک و بدون دخالت دست می باشد. اما دستگاه برش نیمه اتوماتیک حرکت دهنده کاغذ یا گونیا را ندارد با کمک دست انجام می شود اما بقیه ی کار برش اتوماتیک است.

کاتر یا دستگاه برش دهنده کاغذ

برش کاغذ برقی صنعتی

برش دستگاه صنعتی همانند برش کاغذ برق یبوده با این تفاوت که بزرگ تر از برش برقی است. نحو کار تیغه در این دستگاه ها یا به صورت پنوماتیک و یا با پمپ روغن یعنی به صورت هیدرولیک است که تیغه را بالا و پایین می برد.

نتیجه گیری :

در این مقاله با انواع برش و کاتر های دستی و برقی آشنا شدید و کاربرد و نحو استفاده هر کدام را دانستید برای اطلاع بیشتر از قیمت و مدل های کاتر یا دستگاه برش دهنده کاغذ با شماره های زیر تماس بگیرید.

021-88854421

021-88854431

0912-1891217

راه هایی ارتباط با ما :

88854421

88854431

09121891217

برای اطلاع از لیست قیمت های بروز عضو کانال تلگرام ماشوید

برای دیدن محصولات آیدی اینستاگرام ما را دنبال کنید 

برای ثبت سفارش به شماره واتساپ فروشگاه آنلاین اچ پی پیام دهید

09914647335

اطلاعاتی در مورد هد پلاتر

اطلاعاتی در مورد هد پلاتر

اطلاعاتی در مورد هد پلاتر

اطلاعاتی در مورد هد پلاتر پلاتر ها نوعی پرینتر هستند که توانایی چاپ عکس تصاویر و بنرهای بزرگ را دارد یا به اصطلاح لارج فرمت (larg format printer) هستند . پلاتر ها دقت و کیفیت بیشتری نسبت به پرینتر ها دارند البته چون مدل های متنوعی از پلاترها وجود دارد که این امر در همه ی پلاتر و پرینتر ها صدق نمی کند .

کیفیت توان پلاترها بسته به توان مغز پلاترها می باشد که با ما همراه باشید تا با هم در مورد اطلاعاتی در مورد هد پلاتر بیشتر بدانیم .

برای اطلاع بیشتر در مورد اطلاعاتی در مورد هد پلاتر کلیک کنید.

پلاتر چیست؟

اگر بخوام در مورد پلاتر چیست براتون توضیح بدم باید بگم که پلاتر دستگاه های عریضی هستند که کار چاپ روی بنر و رول های بزرگ که پرینتر توانایی چاپ روی آنها را ندارد انجام می دهد.

استفاده پلاتر

از پلاتر بیشتر برای چاپ نقشه ، طرح های گرافیکی ، تبلیغات محیطی ، دفاتر فنی مهندسی و عکس های سایز بالا که دارای کیفیت بالای هستند استفاده می کنند و می توانند هر طرح و رنگی را با استفاده از پلاتر چاپ کنید.پلاترها از تعداد رنگ بیشتری نسبت به پرینتر های لیزری و جوهر افشان استفاده می کنند. پرینترهای جوهر افشان نهایت از 6 رنگ و پرینترهای لیزری از 4 رنگ ولی پلاترها تا 12 رنگ هم میشه استفاده کرد که بسته به نوع پلاتر ها دارد.

اطلاعاتی در مورد هد پلاتر

کاربرد پلاتر چیست؟

از پلاتر برای چاپ نقشه ها نمودار بزرگ استفاده میشه پرینترها بیشتر از ساز a3 چاپ نمیکنند ولی سایز های بزرگ هم نیاز هست که برای چاپ انجام بشه که اینجا کاربرد و توانایی بالاتر مشخص میشه پس برای تولید خروجی های بزرگ نیازه از پلاتر استفاده کنیم .دقت پلاتر ها در مقایسه نقشه ها و بنر ها خیلی زیادی برخوردار هستن پلاتر ها برای متن مناسب نیستند و کیفیت خوبی ندارند نه اینکه نتوانید با پلاتر ها متن چاپ کنید میشه ولی باید دقت کنید تا روش خوبی رو به کار ببرید که تو این مقاله راهنماییتون میکنیم .

هدپلاترچیست؟

در این قسمت از مقاله اطلاعاتی در مورد هد پلاتر خواهید پیدا کرد ، هد پلاترمغز پلاتر است که اگر درست کار نکند چاپ خوبی ندارد و نمی توانید ایده خود را درست کنید . هر پلاتر با پاشش جوهر روی بنر یا کاغذ شروع به چاپ می کند .هر پلاتر از چند نوع درست میشه که بسته به پاشش و تعداد نازل هد دارد .تعداد نازل و قدرت پاشش هدپلاتر هست که کیفیت چاپ را تغییر می دهد.

پلاتر اچ پی

قدرت پاشش درپلاترهای اچ پی بیشتر از کمپانی های دیگر مثل ایسون و کنون است که باعث قدرت و کیفیت و محبوبیت اچ پی در هد پلاتر است.با اینکه همه هد پلاتر ها یک کار انجام می دهد بسته به کار شما دارد که از کدام برای انجام کار خود استفاده می کنید دو نوع هد وجود دارد که برای پلاتر ها استفاده میشود که هرکدام یک نوع متد جذب جوهر دارند تا بتوانند روی کاغذ و بنر تصاویر و … را چاپ گنید .

یکی از هد پلاتر ها پیزو و دیگری حرارتی است که نوع پاشش روی کاغذ در هر دو یکی است ولی روش کشش جوهر و خارج شدن جوهر متفاوت است .

اطلاعاتی در مورد هد پلاتر

نازل هد پلاتر پیزو

هد پلاتر پیزو از دو فرمت بزرگ و کوچک استفاده می شود هر پیزو برای خارج کردن جوهر از نازل از حرارت استفاده می کنند هر پلاتر پیزو یه لایه فیلم نازک دارد که معرض بارالکتریکی قرار می گیرد و بارالکتریکی باعث ارتعاش لایه فیلم می شود و جوهر را از نازل پس می دهد .

ارزش هر پیزو باعث خم شدن فبلم می شود و فشاری که به مخزن هد وارد می کند باعث می شود جوهر روی کاغذ بشیند.توانایی هر پیزو باعث لرزش سریع سریع داشته باشد و با تعداد نازل در هر هد به صورت اختصاصی (کم و زیاد)که وجود دارد دقت چاپ شما بیشتر می شود.

بخاطر همین خاطر است که کیفیت هر هد باهم متفاوت است هرپلاتر پیزو می تواند قطرات جوهر را انذازه گیری کند با این کار نحوه چاپ را خودنون مدیریت می کنید

هد پلاتر حرارتی

برای جوهرهای هد از حرارت استفاده می کند و به جای فیلم و ارتعاش از حرارت و بخار جوهر و به جای فشار از جوهر برای چاپ استفاده می کنن. هر حرارتی با استفاده از فلزی که در پشت خود قرار دارد حرارت به جوهر می دهد و با بخار و انفجار حباب قطره جوهر به روی کاغذ می نشیند .بعد از خروج جوهر از هر دستگاه به صورت اتوماتیک خنک شده و آماده چاپ می شود.

تا بتونه چاپ با کفیت انجام بدهد هر پلاتر حرارتی بر پایه ی آب و یا جوهرهای بر پایه آب تشکیل شده و تعداد نازل زیادی دارن که کار را برای شما با کفیت انجام می دهد . از این پلاتر بیشتر در هد پلاتر اچ پی استفاده می شود .البته در بعضی از هد پلاتر ها کنون هم از ای نوع چاپ استفاده می شود.

رفع مشکل هدپلاتر

هد پلاتر مثل مغز انسان میمونه که اگر خوب کار نکنه مشکلاتی براتون ایجاد می کند و نمی تواند از دستگاه به درستی استفاده کنید و کارتون به تعویق می افته بعضی وقتا با ترفند های می تونید مشکل را حل کنید مثل استفاده از هد کلینر

هدکلینر

هدکلینر محلولی است برای پاکسازی هدها استفاده می شود . بعضی وقتا با استفاده کردن از جوهر های نامرغوب هد پلاتر شما دچار گرفتگی می شود و باید تا مدتی تویی محلول هدکلیر قرار دهید تا رفع بشود یا مواقعه ی که به مدت طولانی از دستگاه استفاده نکرده باشید جوهر روی هد خشک شده باشد نمی گذارد جوهر از نازل هد خارج شود باید از این محلول استفاده کنید.

انواع پلاتر ها

در این قسمت از مقاله با چندتا از بهترین و پرکاربرد ترین پلاتر ها آشنا خواهید شد تا برای خرید با دانش کافی اقدام کنید.

دو نوع پلاتر داریم :پلاتر جوهرافشان و پلاتر رسام

هد پلاتر چیست

پلاتر جوهرافشان 

چاپ پلاتر جوهر افشان مانند پرینترهای جوهرافشان هد آنها از جوهر و کارتریج است کیفیت چاپ جوهر افشان بهتر از پلاتر لیزری است و قادر به تعداد رنگ های بیشتر با تراکم رزولوشن بالاتری ایجاد می کند . این نوع پلاتر برای چاپ عکس و کارهای گرافیکی با تراکم رنگی بالا مورد استفاده است و توانایی چاپ نقشه و کارهای خطی را دارد .

ازنظر سرعت چاپ پلاتر جوهر افشان سرعت بالاتری نسبت به پلاتر لیزری دارد .پلاتر جوهر افشان حداقل از 4 رنگ آبی قرمز زرد مشکی که با استفاده از این 4 رنگ تمام طیف های رنگی را می تواند تولید کند. درپلاتر های جدید به منظور تولید رنگ هایی با کیفیت بالاتر از رنگ های بیشتر استفاده می شود.

شرکت hp _ epson _canon می توان از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه های پلاتر جوهر افشان به حساب می آید.

اطلاعاتی در مورد هد پلاتر

در ادامه مقاله درباره اطلاعاتی در مورد هد پلاتر با ما  همراه باشید.

پلاتر رسام 

رسام به پلاتر های اطلاق می گردد که توانایی طرح مورد نظر را از رایانه به وسیله قلم بر روی کاغذ یا مدیای مربوط چاپ کندپلاتر رسام توانایی رسام خط دایره وسایر اشکال را دارد و بیشتر برای ترسیم فنی و معماری و نیز سایر تصویر برداری بکار می رود این نوع دستگاه کمیاب است و به دلیل کیفیت و پایین بودن توانایی چاپ طرح های گرافیکی و تصاویر از دور خارج شده اند.

نتیجه گیری :

در این مقاله درباره ی اطلاعاتی در مورد هد پلاتر و نحو کار آن آشنا شدید و کارایی آن را دانستید برای سفارش محصول با شماره های زیر تماس بگیرید

021-88854421

021-88854431

راه هایی ارتباط با ما :

021-88854431

021-88854421

0912-1891217

عضو گروه تلگرام ما شوید

صرفه جویی در هزینه پرینتر

صرفه جویی در هزینه پرینتر

صرفه جویی در هزینه پرینتر و استفاده درست از پرینتر مورد نیاز شما

 

صرفه جویی در هزینه پرینتر و استفاده درست از پرینتر مورد نیاز شما

در این مقاله با راه های آشنا می شوید و به شما عزیزان آسان ترین راه کارها و کم هزینه ترین آنها معرفی می شود

با ما همراه باشید 

در این مقاله درباره  سر فصل های زیر خواهید خواند

  • تنظیمات اقتصادی (economy mode)
  • استفاده از پرینت دو رو با پرینت دو صفحه در یک کاغذ
  • خرید جوهر پرینتر با قیمت مناسب
  • استفاده از pdf بجای پرینت
  • استفاده درست از پرینتر مورد نیاز کار شما

تنظیمات اقتصادی (economy mode)

اولین راه برای راه های صرفه جویی در هزینه پرینتر شما برای چاپ اسناد و مدارک خود هر بار قبل از چاپ یک صفحه پیش نویس و یا آزمایشی استفاده می کنید که این کار همان مقداری جوهر یا تونر مورد نیاز چاپ را استفاده قرار می گیرد.

اگر فقط قسط چاپ صفحه آزمایشی دارید از گزینه اقتصادی (economy mode) استفاده کنید این گزینه از تونر یا جوهر کمتری استفاده می کند که سند چاپ شده شما کمی کمرنگ تر از حد معمول خواهد بود.برای انجام این کار از کادر محور پرینتر گزینه preference Settings و بعد از آن به دنبال گزینه Economy Mode بگردید این گزینه ممکن است به صورت ( عبارت‎های Draft Mode, Toner Saver, Fast Mode موجود باشد) و می توانید بر این اساس آن را انتخاب کنید .

استفاده از پرینت دو رو یا پرینت دو صفحه در یک کاغذ

صرفه جویی در هزینه پرینتر  

روش اول :

با استفاده از گزینه مناسب برای استفاده از کاغذ، صرفه جویی در کاغذ خواهید داشت. چاپ متنی که نیاز به دو صفحه کاغذ دارد با انتخاب درست گزینه از یک کاغذ برای چاپ  استفاده خواهید کرد. این گزینه پرینت صفحه اول را در جلوی صفحه و صفحه دوم را پشت آن چاپ خواهد کرد.

روش دوم :

در دیالوگ باکس پرینت خود گزینه های دارید که می گوید میخواهید صفحه دوم خود چگونه تراز کند یا میخواهید محور دربالای صفحه تراز قرار گیرد یا در دو طرف آن . (در اصل محور همیشه در سمت چپ قرار می گیرد )

روش سوم :

یک سری از اسناد و مدارک وجود دارد که چاپ آنها به صفحه کامل نیازی ندارد و چاپ کردن دو صفحه به این معنی است که سند شما در اندازه کوچک چاپ شده و 90 درجه چرخانده شده است . با استفاده از این گزینه دو صفحه را در یک صفحه چاپ می کند ،مثل چاپ یک بروشور. این گزینه رو در Microsoft Word و Adobe Reader از منوی پرینت پیدا کنید .

اما در برنامه های دیگر می توانید از گزینه های page layout و یا page scaling استفاده کنید.

صرفه جویی در هزینه پرینتر
صرفه جویی در هزینه پرینتر

خرید جوهر پرینتر با قیمت مناسب

زمانی این گزینه مورد استفاده قرار می گیرد که صفحات شما حاوی متن باشد. و برای خرید کارتریج های که سازنده خود چاپگرها هستند و به اصطلاح فابریک و اورجینال می گویند همانطور که گران قیمت هستند ، شما می توانید از کارتریج های غیر اورجینال درجه یک یا Grade A استفاده کنید و صفحه های بیشتری را چاپ می کنند .

یک نکته مهم :این رو فراموش نکنید که این نوع کارتریج ها کیفیت کارتریج های اورجینال رو برای چاپ ندارند و برای امکان تاثیر بر کیفیت روی چاپ لوگو، تصاویر و رنگ های خاص تاثیر می گذارد.

استفاده از pdf بجای پرینت

در بعضی مواقع میتوانید سند خود را چاپ نکنید .این امر در زمانی رخ می دهد که نیاز فوری به چاپ اسناد ندارید با این کار هم در مصرف کارتریج و هم در مصرف کاغذ صرفه جویی می شود .در این مواقع کافیست یک فایل pdf در سیستم ثبت دیجیتال در هاردیسک کامپیوتر خود بسازید .با این کار شما قادر به ارسال فایل از طریق ایمیل به گیرنده ارسال کنید یا آن را ذخیره کنید. برای این کار باید حتما نرم افزار    Adobe Reader را دانلود کنید .

راه های صرفه جویی در هزینه پرینتر

استفاده درست از پرینتر مورد نیاز کار شما

 

برای خرید پرینتر حتما توجه داشته باشید که نیاز شما بر چه اساسی است مثلا اگر کیفیت عالی نیاز دارید پرینتر جوهر افشان را انتخاب کنید .ولی اگر در روز نیاز به قابل توجه ی چاپ نیاز دارید از پرینتر لیزری استفاده کنید که در این باره و اطلاعات بهتر و کامل تر با سایت اچ پی در ارتباط باشید.

نتیجه گیری : در این مقاله با راه های صرفه جویی در هزینه پرینتر اشنا شدید و دانستید که با چه روش هایی در مصرف کارتریج و کاغذ خود صرفه جویی کنید.

برای مشاوره و خرید محصول (پرینتر، کارتریج، کاغذ) با شماره های زیر تماس بگیرید.

021-88854421

021-88854431

شرکت آنلاین اچ پی از همراهی شما عزیزان سپاسگزار است

راه های ارتباط سریع با ما

021-88866840

021-88866830

خرید کارتریج لیزری و جوهر افشان

خرید کارتریج لیزری و جوهر افشان

خرید کارتریج لیزری و جوهر افشان

خرید کارتریج لیزری و جوهر افشان انواع مختلفی از کارتریج در بازار موجود می باشد که شما عزیزان قبل از خریذ باید اطلاعات کافی را داشته باشید تا با خرید اشتباه کارتریج ، دستگاه پرینتر شما دچار مشکل نشود .برای این که شما عزیزان اطلاعات کافی را قبل از خرید کارتریج لیزری و جوهر افشان ، داشته باشید ما در کنار شما هستیم با ما همراه باشید.

هنگامی که پرینتر مورد نیاز خود را خریداری می کنید دیگر نمی توانید کارتریج آن را تغییر دهید مثلا هنگامی که پرینتر شما لیزری باشد نمی توانید کارتریج جوهر افشان استفاده کنید یا بالعکس آن ، پس هنگام خرید پرینتر هم باید اطلاعات کافی از کارتریج داشته باشید .

در ادامه مقاله با ما همراه باشید

شناخت انواع کارتریج

خرید کارتریج لیزری و جوهر افشانکارتریج ها به دو دسته لیزری و جوهر افشان تقسیم می شوند. کارتریج جوهر افشان ، از طریق انتشار جوهر به ایجاد تصاویر و متون می پردازد .

اگر در مورد کارتریج لیزری بخواهیید بدانید ، باید بگم که کارتریج های لیزری با استفاده از پودر تونر موجود به لطف واکنش درام ، اشعه ی لیزری بر روی کاغذ منتقل می شود . از این رو برای پرینتر لیزری کارتریج لیزری و برای پرینتر جوهر افشان کارتریج جوهری استفاده کنید.

خرید کارتریج لیزری و جوهر افشان

انتخاب رنگ در خرید کارتریج

برای استفاده از دستگاه کپی رنگی یا چاپگر باید از کاتریج رنگی استفاده کنید .قبل از خرید کارتریج توجه به رنگ آن داشته باشید تا رنگ درست را خریداری کنید .اگر از پرینتر تک رنگ استفاده می کنید کار برای شما اسان تر است میتوانید از یک کارتریج تک رنگ یا سیاه و سفید استفاده کنید و از  کیفیت آن لذت ببرید .

خرید کارتریج لیزری و جوهر افشان

کارتریج اصل یا طرح

نکته مهمی که هنگام خرید کارتریج باید توجه داشته باشید اصل بودن آن است. که امروزه بخاطر صرفه جویی در هزینه ها روی به کارتریج های های طرح میبرند .البته کارتریج های طرح هم انواع مختلفی دارند و هر کدام از سطح مشخصی از کیفیت عمل می کنند. با این حال یک سری از کاربران ترجیح می دهند که از کارتریج اورجینال و اصل استفاده کنند. تشخیص کارتریج اصل از طرح کار دشواری نیست باید به یک سری از نکات توجه کنید مثل لیبل و کیفیت کار .

خرید کارتریج لیزری و جوهر افشان

نتیجه گیری:

در این مقاله با فرق بین کارتریج اصل و تقلبی اشنا شدید و با انتخاب رنگ کارتریج اشنا شدید و نحو خرید کارتریج لیزری و جوهر افشان را دانستید

برای خرید کارتریج لیزری و جوهرافشان با شماره های زیر تماس بگیرید

021-88854421

021-88854431

شماره تماس جهت سفارش کارتریج اورجینال:

021-88866840

021-88866830

در اینستاگرام با ما همراه باشید

آیدی اینستگرام : onlinechapgar_ir 

عضو کانال تلگرام ما شوید

 

سفارش سریع از طریق واتساپ:

09914647335

09121891217

dpi پرینتر چیست

dpi پرینتر چیست

dpi پرینتر چیست هر آنچه که در مورد dpi باید بدانید

dpi پرینتر چیست مخفف عبارت dot perlnch است که به معنایی تعداد نقاط در اینچ مربع است . dpi محاسباتی دارد که در چاپ دیجیتال استفاده می شود . اما خیلی از افراد مفهوم dpi را با مفهوم ppi را اشتباه می کنند .

ppi یعنی تعداد پیکسل در هر اینچ و محاسبات ppi بر عکس dpi ساده تر است .

ابعاد پیکسل عکس دیجیتالی بستگی به سایز صفحه ای که قرار است چاپ شود دارد و تصویر به تنهایی دارای ppi نمی باشد . ppi زمانی رخ می دهد که تصویر در مرحله ی طراحی گرافیکی و چاپ باشد .

ppi مخفف کلمات pixel per inch است .

توضیح کامل تری از dpi پرینتر چیست

dpi پرینتر وضوح چاپ شما را تعیین می کند . پرینترهای که رزولوشن بالاتری دارند تصاویر واضح تری نسبت به پرینتر های که رزولوشن پایین تری دارد ایجاد می کنند . برای مثال پرینتری که دارای 600dpi  است بار کد واضح و مشخص را با 600 نقطه اینچ ایجاد می کند و درجه وضوح بالایی دارد . اما پرینتری با 203dpi نقطه های کمتری از اینچ وارد می کند و  بار کدهای بزرگ برای برچسب حمل و نقل که رزولوشین پایین تری دارد استاندارد است . در کل به بارکد های کوچکتر وضوح بالا نیاز دارید تا قابل اسکن شدن هستند .dpi پرینتر چیست

راه های ارتباط با ما :

88866840

88866830

فرق بین dpi و ppi

حالا قراره تا با تفاوت بین dpi   و  resolution آشنا شوید .

تفاوت بین dpi و resoloutin

resoloutin یکی از قدیمی ترین واژه ای است که برای وضوح تشریح کردن درجه کیفیت و جزییات تصاویر با کیفیت تصاویر استفاده میشود . هر چه درجه resoliutin بیشتر باشد تصویر با جزییات بالاتر به شما نمایش داده می شود و هر چه resoioution پایین تر باشد جزییات تصویر پایین تر است به اصطلاح خودنمایی تصویر تار دیده می شود . در واقع dpi یکی از روش های محدود کردن و تعریف درجه وضوح تصویر است . و این را فراموش نکنید که این dpi است که تعیین کنند چه تعداد نقطه در یک اینچ در تصویر قرار دهید طبیعتا هر چه تعدا نقاط dot در هر اینچ بیشتر باشد کیفیت تصویر بیشتر است .

برای خرید و اطلاع از قیمت کلیک کنید 

نقاط در کنار هم در رنگ های می تواند متفاوت باشد و چشم انسان قادر به این تفکیک رنگ های است . هرچقدر اندازه این نقاط کوچک تر باشد کیفیت بیشتری را خواهید دید .

هرچقدر نقاط بزرگ تر باشد . یعنی dpi تصویر پایین تر باشد . چشم انسان قابلیت تفکیک نقاط را بدست می آورد و تصویر به شکل یه پیکسلی و ترک خورده به چشم می آید .

واژه resolution یک واژه عمومی است . و بیشتر در زمینه ها و بحث تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد . از واژه  resoioution برای صفحات تلویزیون و مانیتور ها استفاده می شود .

در چنین دستگاه های معمولا از یک واحد دیگری هم استفاده می کنند که به ppi یا pixel per luch معروف است .

dpi در مصارف پرینت دیجیتالی یا digital printing استفاده می شود . در این مواقع قطرات ریزی از رنگ روی کاغذ اسپری می شود و تصویر ایجاد می شود .

“ممنون که با همراه بودید”

dpi پرینتر چیست

برای ثبت سفارش واتساپ پیام دهید

09914647335

عضو گروه تلگرام ما شوید

نحو شارژ کردن کارتریج

نحو شارژ کردن کارتریج

نحو شارژ کردن کارتریج  بسته به نوع کارتریج و پرینتر متفاوت است اما اصول شارژ کارتریج در همه ی دستگاه ها یکسان است.

در این مقاله با ما همراه باشید تا راه ها و آموزش نحو شارژ کردن کارتریج را آموزش ببینید

با ما همراه باشید. روی لینک کلیک کن:)

نحو شارژ کردن کارتریج

کاربرانی که با پرینتر و کاتریج سر و کار دارند حتما اصطلاح شارژ کارتریج را شنیده باشند برای شارژ کردن کارتریج نیاز به وسایلی است که قبل از اقدام به شارژ کردن باید همراه خود داشته باشید که وسایل به شرح زیر می باشد

جوهر یا تونر از نوع با کیفیت

یک پیچ گوشتی چهار سو

روزنامه و کاغذ باطله برای شارژ کارتریج

به همراه داشتن پارچه و دستمال تمیز و نرم

نحو شارژ کردن کارتریج

مرحله اول

باز کردن درپوش درام که مانند L است را یا پیچ گوشتی باز می کنیم

نحو شارژ کردن کارتریج

مرحله دوم

بعد از باز کردن درپوشی که نگهدارنده درام است مراقب باشید ققطعه ی فنری که برای شاتر درام است را گم نکنید

(شاتر قطعه ی شبیه یک در است که از درام محافظت می کند و ان را می پوشاند.)

حواستان باشد که فنر باید رو در پوش قرار بگیرد

نحو شارژ کردن کارتریج

مرحله سوم

کارتریج دارای دو نیمه است که یک نیمه را با دست راست و یک نیمه را با دست چپ می گیرید و دو نیمه را به سمت مخالف هم می کشیم و نیمه درام و نیمه تونر را به آرامی از آن جدا می کنیم

(نکته : به این نکات توجه داشته باشید که درام حساسترین قسمت کارتریج است که کار چاپ را انجام می دهد هنگام جداسازی مراقب باشید که به آن ضربه یا آسیبی وارد نشود.)

نحو شارژ کردن کارتریج
نحو شارژ کردن کارتریج

مرحله چهارم

انتهای درام چرخدنده های وجود دارد که آن را باید بلند کرده و در حالی که تونر را بر خلاف عقربه های ساعت می چرخانید آن را به سمت خود بکشید تا از محور خود خارج شود . بعد تونر را با یه دستمال تمیز پاک کنید و دور از نور مستقیم قرار دهید .

مرحله پنجم

حالا با دقت و احتیاط PCR را بلند کنید ، و با دستمال کاغذی به آرامی که دستمال به بدنه گریس ها برخورد نکند قسمت گریس های شفت PCR را تمیز کنید سپس PCR را با یک دستمال خشک و بدون پرز تمیز کنید .

نحو شارژ کردن کارتریج
نحو شارژ کردن کارتریج

مرحله ششم

حالا دو پیچ وایبر بلید را باز کنید و وابر بلید را از ان خارج کنید وایبر بلید را نباید با دستمال تمیز کرد فقط باید با هوای دمنده ان را تمیز و پاکسازی کرد حتی لبه های وایبر بلید را هم نباید دستمال بکشید فقط باید با هوا تمیز کنید.

بعد از خارج کردن وایبر بلید تونر های سوخته داخل مخزن را خالی کنید و با هوا فشرده تمیز کنید .

در اخر بلید تمیز شده را داخل کارتریج قرار داده و دوباره پیچ ها را ببندید.

مرحله هفتم

حالا محل قرار گیری SPR را با کمک گوش پاک کن تمیز کنید

و حالا با کمک گریس هدایت کننده برق که سیاه رنگ است را به جایگاه سیاه رنگ PCR آغشته کنید و بعد PCR را در محل قرارگیریش نصب کنید .

نحو شارژ کردن کارتریج
نحو شارژ کردن کارتریج

مرحله هشتم

اول محور درام را تمیز کنید و به گریس برق آغشته کنید همان طور که درام را بر خلاف عقربه ساعت میچرخانید درام را وارد محور کنید .

حالا دو پیچ قسمت چرخدنده را باز کنید و توجه داشته باشید که نگه دارنده مخزن دارای تونر است اطمینان حاصل کنید که بسته شده باشد.

نحو شارژ کردن کارتریج

نتیجه گیری :

شما عزیزان در این مقاله نحو شارژ کردن کارتریج  را یاد گرفتید اما حتما برای شما انجام این مراحل سخت و وقتگیر باشد در این شرایط ما کنار شما هستیم تا مشکل را حل کنیم

فقط کافیست با شماره های زیر تماس بگیرید و درخواست خود را اعلام کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن  پاسخگو شما عزیزان هستیم

02188811824

02188866840

02188866830

ما در واتساپ از 9 صبح تا 12 شب پاسخگو شما عزیزان هستیم

09914647335

تانک جوهر در پرینتر

تانک جوهر در پرینتر

تانک جوهر در پرینتر امروزه با پیشرفت کردن تکنولوژی برای خرید پرینتر جوهر افشان گزینه های مختلفی وجود دارد ،که شما بسته به نوع نیاز خود پرینتری که انتخاب می کنید قبل از خرید باید بدانید که پرینتر با مخزن جوهر نیاز دارید یا کارتریج جوهر

که در این مقاله با تانک جوهر در پرینتر  بیشتر آشنا خواهید شد.

روی لینک کیلیک کنید 

تانک جوهر

تانک جوهر یا مخزن جوهر جایگزین ارزانی برای کارتریج های پرینتر جوهر افشان است که هزینه ملزومات چاپ را به یک دهم درصد نسبت به حجم مصرف کاهش می دهد و خوبی این مخزن ها خرید آسان و شارژ کردن آسان آنها است

به تانک جوهر به غلط ، کارتریج دائمی هم می گویند که بیشتر در پرینتر های جوهر افشان “آپسون” ، “کنون” و تا حدودی “اچ پی” ساخته می شوند.مخرن ها دارای انواع مختلفی هستند اما در کل ساختار آنها شبیه به هم می باشد

ویژگی های تانک جوهر

یکسری تصور بر این باور دارند که تانک جوهر و کارتریج جوهر با هم یکی است اما این دو باهم تفاوت های بسیاری دارند. در مخزن جوهر از مخزن های منحصر به فردی برای رنگ ها استفاده می شود و در آن مخزنی برای رنگ سیاه وجود دارد . تانک جوهر دارای هدپرینتر داخلی نیست و از طریق لوله های باریک پلاستیکی به هد پرینتر وصل می شود بیشتر کاربران مخزن را به غلط به نام کارتریج دائمی می شناسند

تانک جوهر دارای چهار مخزن رنگ است که 4 رنگ مناسب چاپ را دارد . ظرفیت هر مخزن 400 میلی لیتر است که قابلیت چاپ تعداد بگه ها بیشتری را دارد .

تانک جوهر در پرینتر

ویژگی های کارتریج

تانک جوهر در پرینترتانک جوهر دارای هد پرینتر داخلی نبود اما کارتریج دارای هدپرینتر داخلی است کارتریج ها جعبه های کوچک حاوی جوهر هستند دستگاه های مجزایی هستند که در دستگاه پرینتر برای چاپ قرار می گیرند . یکسری از پرینتر ها به کارتریج با یک مخزن برای رنگ های مختلف و یکسری برای هر رنگ به یک کارتریج مجزا نیاز دارند

یک نکته مهم :  کارتریج ها برای افرادی که نیاز چندانی به پرینتر ندارند مناسب نیست چون جوهر آن ها باقی می ماند و در زمان نه چندان دور باعث خشکی می شود.

با وجود هزینه های زیاد کاتریج کاربران مجبور به شاژ کارتریج یا به استفاده از کارتریج دست دو رو می برند. این کار هیچ ضمانتی برای سلامت این کارتریج ها وجود ندارد و استفاده از وسایلی که دارای عیب هستند به دستگاه آسیب می رساند. و بسیار از شرکت ها در ضمانت نامه خود قید می کنند که درصورت استفاده از کارتریج دست دوم یا شارژ کارتریج مجدد ضمانت آن باطل خواهد شد .

تانک جوهر در پرینتر

دلیل استفاده از مخزن جوهر

هنگامی که کارتریج تمام می شود آن را باید تعویض یا شارژ انجام دهید که هر دو روش بسیار هزینه بر است و برای کاربرانی که استفاده بیشتری از چاپگر دارند صرفه اقتصادی ندارد.

حال مخزن جوهر به گونه ای طراحی شده است که می توانید بعد از اتمام مخازن جوهر آن را دوباره پر کنید البته این را هم به شما عزیزان بگوییم که هزینه اولیه کارتریج نصب به تانک جوهر ارزان تر است ولی بعد از دراز مدت کاربران متوجه به صرفه بودن تانک جوهر می شوند .

لوله های موجود در تانک جوهر همه از هوا پر شده اند و این یک مزیت تانک جوهر است که این عامل باعث خشک نشدن جوهر می شود این درحالی که اگر از پرینتر کارتریج مدتی استفاده نکنید جوهر آن خشک می شود و به شارژ مجدد یا تعویض نیاز دارید البته  اگر از پرینتر به مدت طولانی استفاده نکنید جوهر موجود در تانک ها هم نیز خشک می شود .

تانک حوهر نسبت به کارتریج ظرفیت بیشتری دارد تانک جوهر دارای چهار مخزن است که در هر کدام از ان ها بین 80 تا 100 میلی لیتر جوهر جا می گیرد که این ظرفیت جوهر حداقل برای سه تا پنج هزار برگه کافی است .

اما اگر از مخزن با ظرفیت زیاد استفاده کنید می توانید ده هزار برگه سیاه و سفید و ده هزار برگه رنگی چاپ کنید که کارتریج ها بین پانصد تا هزار صفحه پرینت می گیرند.

تانک جوهر در پرینتر

معایب تانک جوهر

مزایا تانک جوهر نسبت به معایب ان بیشتر بیشتر است ولی قبل از خرید باید آگاهی های لازم را داشته باشید

پر کردن مخزن ها کار ساده ای نیست. شما   حداقل باید چندبار این کار را انجام دهید تا به آن تسلط پیدا کنید و در این هنگام امکان هدر رفتن جوهر وجود دارد.

هزینه اولیه ی تانک ها نسبت به کارتریج ها بالا تر است

امکان این موضو ع وجود دارد که همه ی پرینتر ها امکان استفاده از مخزن جوهر را نداشته باشند در این مواقع راهنمایی دستگاه را مطالعه کنید یا در گوگل سرچ کنید که دستگاه شما قادر به استفاده از تانکر جوهر است یا خیر

تانک جوهر در پرینتر

نتیجه گیری :

در این مقاله با تانک جوهر در پرینتر آشنا شدید و فرق بین آن با کارتریج را دانستید امیدواریم اطلاعات کافی به شما عزیزان داده باشیم

در صورت کافی نبودن اطلاعات با شماره های ما تماس بگیرید کارشناسان ما در اسرع وقت و با حوصله پاسخگویی شما عزیزان هستند .

86036014

88866840

88313542

برای سفارش سریع واتساپ پیام دهید

09914647335

راه های ارتباط با ما :

021-88854421

021-88854431

عضو گروه تلگرام ما شوید